31.01.2022
"Sadales tīkls", svētdien intensīvi strādājot 45 operatīvā darba brigādēm, līdz pirmdienas, 31. janvāra rītam, novērsis lielāko daļu spēcīgā vēja radīto bojājumu un elektroapgāde atjaunota gandrīz visiem klientiem. Turpinās darbs pie sarežģītāko bojājumu novēršanas, ko radījuši vēja postījumi 30. janvārī. Elektroapgāde pirmdien plkst. 6.30 vēl traucēta dažiem simtiem klientu un uzņēmuma operatīvā darba brigādes strādā pastiprinātā režīmā, lai elektroapgādi iespējami drīz atjaunotu visiem klientiem. Līdz šim brīdim novērsti 27 bojājumi vidējā sprieguma elektrotīklā un 240 bojājumi zemsprieguma elektrotīklā.
Spēcīgā vēja ietekmē, kas brāzmās sasniedza spēku 27-28 m/s, svētdien, 30. janvāra pēcpusdienā tika lauzti koki un zari, kas krītot pārrāva elektrolīniju vadus, kā arī lauzti balsti, bez elektrības atstājot vidēji četrus līdz septiņus tūkstošus klientu. Vislielākos postījumus vējš izraisīja Dienvidkurzemes, Talsu, Tukuma novadā. Rēķinoties ar darba drošību diennakts tumšajā laikā, „Sadales tīkls” operatīvie dienesti naktī uz pirmdienu turpināja strādāt – veicot bojāto posmu lokalizēšanu un izdarot pārslēgumus līnijās, kā arī apzinot aktuālo situāciju zemsprieguma elektrotīklā, lai pirmdien no rīta varētu turpināt elektroapgādes atjaunošanas darbu.
"Sadales tīkls" uzsver, ka nekādā gadījumā nedrīkst tuvoties elektrolīnijām, ja tajās iekārušies koki, zari vai redzami trūkuši vadi. Par šādām bīstamām situācijām jāziņo “Sadales tīklam”, zvanot uz diennakts bezmaksas bojājumu pieteikšanas tālruni 8404, vai Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, zvanot 112!
Situācijai elektrotīklā iedzīvotāji aicināti sekot līdzi www.sadalestikls.lv pieejamā digitālajā atslēgumu kartē, kur apkopota informācija par jau reģistrētajiem elektrotīkla bojājumiem. Ja bojājums konkrētā adresē jau ir reģistrēts, tas nozīmē, ka speciālisti pie tā novēršanas jau strādā un tas atkārtoti nav jāpiesaka. Tā tiks atslogots bojājumu pieteikšanas tālrunis, dodot iespēju to operatīvi sazvanīt bīstamās situācijās.
"Sadales tīkls" atgādina: ja bojājums ir vidējā sprieguma elektrotīklā un esat norādījuši savu mobilo tālruni vai e-pastu operatīvās informācijas saņemšanai, par reģistrēto elektrotīkla bojājumu tiksiet informēti ar īsziņas vai e-pasta palīdzību aptuveni 20 minūšu laikā. Lai pārliecinātos, ka elektroapgādes pārtraukuma brīdī informācija tiks saņemta, ieteicams klientu portālā www.e-st.lv atjaunot personīgo mobilā tālruņa numuru vai e-pasta adresi.