Datu platforma

Sākot ar 2020. gada 15. februāri, "Sadales tīkls" ir ieguvis jaunu lomu elektroenerģijas tirgū, kļūstot par elektroenerģijas tirgus datu apmaiņas un uzglabāšanas platformas "Step" turētāju. Datu platforma "Step" ir informācijas tehnoloģiju sistēma, kuras mērķis atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likumam ir nodrošināt standartizētu un centralizētu datu apmaiņu un uzglabāšanu visiem elektroenerģijas tirgus dalībniekiem un sistēmas operatoriem. Datu platforma "Step" ļauj tirgus dalībniekiem runāt vienotā valodā, nodrošina caurspīdīgu un vienlīdzīgu datu pārvaldību, kā arī ātru, efektīvu datu apmaiņu, tādejādi vairojot nozares darbības efektivitāti un veidojot elektroenerģijas tirgu dinamiskāku un vieglāk pieejamu. Vienoti datu kvalitātes standarti, centralizēta apmaiņa un efektīva jauno tehnoloģiju risinājumu izmantošana ir būtisks priekšnosacījums Latvijas elektroenerģijas tirgus sekmīgai attīstībai. Datu platforma "Step" elektroenerģijas tirgus dalībniekiem ir pieejama kopš 2023. gada 27. marta.

Datu platformā "Step" ir pieejami pieslēgumu un klientu pamatdati, notiek tādi elektroenerģijas tirgus procesi, kā apmaiņa ar tirgus ziņojumiem un patēriņa datiem, un atskaišu veidošana.

Datu platforma "Step" piedāvā veikt datu apmaiņu caur sistēmu integrāciju vai caur datu platformas portālu.

Datu platformas portāls: datuplatforma.lv
Datu platformas logo:

Lai nodrošinātu standartizētu un centralizētu tirgus datu apmaiņu, "Sadales tīkls" ir izstrādājis vienoto datu apmaiņas standartu, kurā var iepazīties ar datu apmaiņas principiem, sistēmu integrācijas iespējām, failu formātiem un minimālajām datu kopām. Standartā minētie paraugi ir pieejami autorizētā vidē. Ja tie nepieciešami, lūdzam sazināties ar mums.

Aktuālā versija: 
Vienotais datu apmaiņas standarts v1.5 (publicēts 22.01.2025.)
Vienotais datu apmaiņas standarts v1.5_ENG (publicēts 22.01.2025.)

Iepriekšējās versijas: 
Vienotais datu apmaiņas standarts v1.4 (publicēts 31.10.2024.)
Vienotais datu apmaiņas standarts v1.4_ENG (publicēts 31.10.2024.)
Vienotais datu apmaiņas standarts v.1.3 (publicēts 10.06.2024.)
Vienotais datu apmaiņas standarts v.1.2 (publicēts 10.01.2024.)
Vienotais datu apmaiņas standarts v.1.1 (publicēts 05.07.2023.)
Vienotais datu apmaiņas standarts v.1.0

1. solis: pārliecinieties, ka atbilstat visiem priekšnosacījumiem

Noslēgt datu platformas “Step” lietošanas līgumu varēs tikai tad, ja izpildīti sekojošie priekšnosacījumi.

  • Jūsu komercdarbība ir reģistrēta Eiropas Savienībā vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī.
  • Esat reģistrējies un noslēdzis līgumus atbilstoši savai lomai elektroenerģijas tirgū.
    Elektroenerģijas tirgotājs:
    - noslēdzis sistēmas lietošanas līgumu ar pārvades sistēmas operatoru;
    - noslēdzis līgumu par balansēšanas pakalpojumu saņemšanu ar balansēšanas pakalpojuma sniedzēju vai pārvaldes sistēmas operatoru;
    - noslēdzis sistēmas lietošanas līgumu ar sadales sistēmas operatoru, kura licences zonā plānojat apkalpot elektroenerģijas galalietotājus.
    Agregators:
    - reģistrējies SPRK reģistrā kā agregators;
    - noslēdzis sistēmas lietošanas līgumu ar sistēmas operatoru, kura licences zonā esošie lietotāju objekti būs iesaistīti pakalpojumā.

2. solis: nosūtiet pieprasījumu

Lai uzsāktu līguma slēgšanas procesu, nosūtiet e-pastu uz step@sadalestikls.lv, norādot sekojošu informāciju:

  • uzņēmuma nosaukums un reģistrācijas numurs;
  • SPRK piešķirtais licences numurs;
  • Jūsu uzņēmumam piešķirtais enerģijas identifikācijas kods (EIK/EIC);
  • nepieciešamā loma datu platformā "Step" (tirgotājs, agregators vai abas);
  • saite uz publiski pieejamo reģistru, kurā redzams, ka Jūsu komercdarbība ir reģistrēta Eiropas Savienībā vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī (nav nepieciešama, ja komercdarbība ir reģistrēta Latvijā);
  • Informējiet, ja vienlaikus ar datu platformas “Step” lietošanas līgumu vēlaties noslēgt arī Sistēmas lietošanas līgumu ar sadales sistēmas operatoru AS "Sadales tīkls".

3. solis: aizpildiet līgumu un pievienojiet dokumentus 

Pēc pieprasījuma saņemšanas 2 darbdienu laikā nosūtīsim jums aizpildīšanai datu platformas “Step” lietošanas līguma projektu. Aizpildiet līgumu un nosūtiet to parakstīšanai uz step@sadalestikls.lv

Kopā ar līgumu nosūtiet arī sekojošus dokumentus:

  • klienta anketu (Counterparty Information Form) - jāiesniedz, ja uzņēmums nav reģistrēts Latvijā. Lejupielādējiet to, aizpildiet nepieciešamo informāciju un elektroniski parakstiet (dokumentu jāparaksta uzņēmuma paraksttiesīgām personām);
  • pilnvaru - jāpievieno, ja līgums tiks parakstīts uz pilnvaras pamata.

Pirmie datu platformas "Step" lietošanas līgumu parakstīsim mēs pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas.


4. solis: līguma slēgšana un piekļuves izveide 

1. Elektroniski parakstīto līgumu nosūtīsim parakstīšanai jums.

2. Līguma numuru piešķirsim pēc abpusējas līguma parakstīšanas.

3. Izveidosim datu platformas “Step” portāla galvenos lietotāju kontus līgumā norādītajām personām. Piekļuves informāciju nosūtīsim e-pastā.

Ja būs nepieciešami precizējumi, sazināsimies ar Jums individuāli.

Ņemiet vērā!

  • datu apmaiņa var notikt tikai pēc piekļuves nodrošināšanas datu platformai “Step”;
  • autorizēties datu platformas "Step" portālā var tikai ar drošiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem (eParaksts vai Smart-ID). Lietotāji no Igaunijas un Lietuvas var pieslēgties ar Smart-ID. Informācija, kā iegūt eParakstu, Smart-ID vai eID ārzemniekiem

Par datu platformā "Step" pieejamās informācijas precizitāti ir atbildīgs katrs sadales sistēmas operators; jautājumu gadījumā aicinām vērsties pie attiecīgā sadales sistēmas operatora. Tehniskus jautājumus par datu platformas "Step" darbību vai lietošanas uzsākšanu, kā arī priekšlikumus datu platformas funkcionalitātes attīstībai sūtiet uz e-pastu 

step@sadalestikls.lv