Pēc postošā pērkona negaisa elektroapgāde atjaunota ap 12 000 klientu

AS "Sadales tīkls" turpina novērst spēcīgā pērkona negaisa ietekmē radušos elektrotīkla bojājumus, un pašlaik elektroapgāde ir atjaunota jau vairāk nekā 12 000 klientu. Šodien pēcpusdienā elektroapgāde vēl ir traucēta aptuveni 1200 klientiem, plašākie elektroapgādes pārtraukumi ir Madonas, Gulbenes un Alūksnes novadā. Uzņēmums strādā pastiprinātā režīmā, lai elektroenerģijas piegādi iespējami drīz atjaunotu visiem klientiem. Aicinām klientus būt pacietīgiem un saprotošiem, jo sarežģītāko bojājumu novēršana var prasīt ilgāku laiku!

Aizvadītajā naktī valsts centrālo un austrumu daļu sasniedza spēcīgi pērkona negaisi ar krasām vēja brāzmām, lietusgāzēm un krusu. Lielākais elektrotīkla bojājumu skaits tika reģistrēts nakts otrajā pusē, ap plkst.3:30, kad elektroapgāde vienlaikus tika traucēta vairāk nekā 13 500 “Sadales tīkla” klientu. Uzņēmuma operatīvā darba brigādes nekavējoties sāka bojājumu lokalizāciju un novēršanu, aptuveni triju stundu laikā atjaunojot elektroapgādi teju pusei klientu.

Bojājumus elektrotīklā galvenokārt radījuši gaisvadu līnijās iegāzti koki un to zari, kā arī zibensizlādes laikā bojātie balsti un citi elektrotīkla elementi. “Sadales tīkls” pateicas ikvienam klientam, kas ziņojis par bojājumiem un bīstamām situācijām – tas ļoti atvieglo bojājumu lokalizāciju, taču vienlaikus klienti aicināti par jau pieteiktu bojājumu nezvanīt atkārtoti uz bojājumu pieteikšanas tālruni, jo tas nepaātrinās bojājumu novēršanu, taču noslogos zvanu centru, neļaujot to sazvanīt bīstamās situācijās.

Uzņēmums nepārtraukti seko līdzi meteorologu prognozēm un situācijai elektrotīklā. Atbilstoši Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra (LVĢMC) informācijai pērkona negaisi valsts teritorijā pašlaik ir pierimuši. Tomēr informējam, ka situācija elektroapgādē var būt mainīga, jo, lai novērstu bojājumus, “Sadales tīkla” speciālistiem var nākties atslēgt papildu elektrolīnijas.

“Sadales tīkls” atgādina, ka nekādā gadījumā nedrīkst tuvoties elektrolīnijām, ja tajās iekārušies koki, zari, vai zemē redzami pārrauti elektrolīniju vadi. Par šādām bīstamām situācijām jāziņo “Sadales tīklam”, zvanot uz diennakts bezmaksas bojājumu pieteikšanas tālruni 8404, vai Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, zvanot 112!

Par rīcību elektroapgādes pārtraukuma situācijā

Ja īpašumā pazūd elektrība, vispirms jāpārbauda savas mājsaimniecības elektrības drošības slēdži – tautā tā dēvētie “korķi” – vai tie nav atslēgušies. Nereti elektroapgādes atjaunošanai pietiek vien ar slēdža ieslēgšanu. Ja elektrības drošības slēdži nav atslēgušies, elektroapgādes traucējumu iemesls varētu būt saistīts ar ārējo elektrotīklu. Pirms bojājuma pieteikšanas “Sadales tīklā” uzņēmums aicina apskatīt www.sadalestikls.lv pieejamo Digitālo karti, kur apkopota informācija par jau reģistrētajiem elektrotīkla bojājumiem. Ja bojājums konkrētajā adresē jau ir reģistrēts, speciālisti pie tā novēršanas jau strādā un tas atkārtoti nav jāpiesaka. Tā tiks atslogots bojājumu pieteikšanas tālrunis, dodot iespēju to operatīvi sazvanīt bīstamās situācijās.

Ja bojājums ir vidējā sprieguma elektrotīklā un klienti ir norādījuši savu mobilo tālruni vai e-pastu operatīvās informācijas saņemšanai, par reģistrēto elektrotīkla bojājumu klienti tiks informēti īsziņā vai e-pastā aptuveni 20 minūšu laikā. Lai pārliecinātos, ka elektroapgādes pārtraukuma brīdī informācija tiks saņemta, “Sadales tīkls” aicina portālā www.e-st.lv norādīt vai atjaunot savu mobilā tālruņa numuru vai e-pasta adresi. Šādi vienmēr saņemsiet informāciju par notikumiem elektrotīklā, kas skar jūsu mājokli vai uzņēmumu.