Sadales tīkls: Mērķtiecīgu inovāciju centrā ir klients

Digitālā transformācija jeb digitālo tehnoloģiju un risinājumu ieviešana ir viens no nozīmīgākajiem AS "Sadales tīkls" klientu servisa attīstības un uzņēmuma darba efektivitātes kopumā uzlabošanas projektiem. Šogad AS "Sadales tīkls" klientiem pieejamo e-rīku grozs kļuvis tik bagāts ar jaunām iespējām, ka droši varam aicināt: "Atstāj papīru citām vajadzībām! Tiekamies e-vidē – sadalestikls.lv!"

Jau vairākus gadus AS “Sadales tīkls” regulāri veiktie klientu apmierinātības pētījumi liecina, ka pakalpojumu kvalitāte, izmaksas un tarifs ir būtiski klientu apmierinātības kritēriji, taču tiem līdzvērtīgi faktori ir arī pakalpojumu pieejamība un ļoti operatīva un kvalitatīva informētība. Lai to nodrošinātu, AS “Sadales tīkls” ir attīstījis gan virkni iekšēju digitālu un automatizētu risinājumu, gan plašu klientiem pieejamu e-rīku klāstu.

Visaptverošs ir e-pakalpojumu grozs jauniem privātmāju īpašniekiem un uzņēmējiem, kas tikko sākuši iekārtot telpas biznesam, kā arī ikvienam, kam nepieciešama elektrība vietā, kur pašlaik elektrības pieslēguma nav. AS “Sadales tīkls” e-vidē tagad paveicams viss, kas nepieciešams – no jauna elektrības pieslēguma pieteikuma un sekošanas līdzi tā īstenošanai līdz pat līguma apstiprināšanai.

Zemes īpašniekiem, inženieriem, arhitektiem un citu nozaru speciālistiem, kuriem, veicot savus profesionālos pienākumus, aktuāli saskaņot ar AS “Sadales tīkls”, piemēram,  būvprojektus un topogrāfiskos plānus, kā arī iegūt atļaujas rakšanas darbiem vai mežizstrādes veikšanai, tagad ir iespēja visu nepieciešamo pieteikt un apstiprinājumus saņemt ar e-saskaņojumu palīdzību. Trīs mēnešu laikā šādi sasakņoti jau gandrīz 13 000 projektu un darbu.

Uzņēmuma mājaslapa – sadalestikls.lv – ir kļuvusi par uzticamu padomdevēju. Individuālas ekspertu e-konsultācijas, ātrās atbildes tērzētavā un e-semināri – tā ir iespēja laikus uzzināt visu aktuālo par elektrotīkliem un elektrības piegādi, kā arī ērti precizēt jebkuru detaļu pat neizejot no mājām. Darbu kartes e-vidē atspoguļo aktuālos un paredzamos investīciju projektus, trašu tīrīšanas darbu vietas, tehniskos darbus un plānotos atslēgumus elektrotīklā gan pilsētās un reģionos, gan konkrētā adresē. Atbalstot klientu prasību pēc ātras un precīzas informācijas apmaiņas, AS “Sadales tīkls” tagad ir klientam pieejams 24/7.

Baiba Priedīte, AS “Sadales tīkls” valdes locekle, klientu direktore:Ceļā uz digitālo transformāciju arvien atceramies, ka jebkuru mērķtiecīgu inovāciju un investīciju centrā ir klients un viņa vajadzības šodien un nākotnē. Uzņēmuma darbības efektivitāte šodien ir rītdienas vajadzību izpildes garantija.”

Lai nodrošinātu nemainīgi augstu klientu servisu – gan ātrus un kvalitatīvus pakalpojumus, gan nepārtrauktu informācijas apmaiņu – AS “Sadales tīkls” attīsta virkni vērienīgu digitalizācijas un automatizācijas projektu. Digitāla uzņēmuma pārvaldība un resursu vadības sistēmas ļauj efektīvi plānot un sekmīgi veikt darbus. Nu jau vairāk nekā 650 tūkstoši uzstādīto digitālo skaitītāju attālināti uzskaita ap 86% no visas patērētās elektroenerģijas, un digitāla elektrotīklu vadības sistēma nodrošina efektīvu tīklu pārvaldību, ātru un attālinātu bojājumu identificēšanu un novēršanu. Plānveida investīcijas elektrotīkla atjaunošanā un sprieguma kvalitātes uzlabošanā sekmē nepārtrauktu elektroapgādi un augstu drošības līmeni. AS “Sadales tīkls” īstenotās efektivitātes programmas ietvaros līdz 2023. gadam paredzēts samazināt uzņēmuma saimnieciskās darbības izmaksas par 26 miljoniem eiro gadā, vienlaikus ceļot gan pakalpojumu kvalitāti un drošumu, gan klientu servisu. Efektivitātes programmas īstenošana un plānotais izmaksu samazinājums var tikt izmantots elektroenerģijas sadales tarifa samazināšanai.